وبلاگ

چیدمان آشپزخانه کوچک به صورت اصولی

چیدمان آشپزخانه کوچک + لوکسینه

چیدمان آشپزخانه کوچک با رعایت برخی اصول کاربردی یک فرصت ایده آل برای افرادی است که فضای کمی دارند اما به دنبال یک آشپزخانه زیبا با کارایی بالا می‌باشند. در آشپزخانه‌های کوچک، فضا ارزش فوق‌العاده‌ای دارد چرا که هنر چیدمان درست را به چالش می‌کشد و سبب می‌شود تا شما از فضای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در چیدمان آشپزخانه‌های کوچک انتخاب هوشمندانه باعث کاهش هدر رفت فضا می‌شود، درواقع با به‌ کارگیری از برخی نکات و استفاده از برخی وسیله‌ها همچون قفسه‌ها، استندها همراه با نظم دهنده‌ها و موارد دیگر می‌توانید همه وسیله‌ و ابزارها را در کنار یکدیگر به راحتی قرار دهید.

 

چیدمان آشپزخانه کوچک + لوکسینه

 

ایده‌های طلایی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

گر آشپزخانه ای با فضای کوچک دارید و هیچ ایده ای برای چیدمان آن ندارید ، ما در ادامه مطلب به شما کمک می کنیم تا به اشپزخانه ایده آل خود با هر ابعاد و متراژی دست یابید، تنها لازم است تا انتهای مطلب همراه ما باشید و به نکات توصیه شده به خوبی دقت کنید.

فوراً تمامی وسیله‌های غیر ضروری را از آشپزخانه خود خارج کنید!

برای بهبود نظم دهی و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه کوچک خود، لازم است مواردی را که به آن‌ها اشاره می‌کنیم در نظر داشته باشید. در ابتدا وسیله‌های اضافی و بدون کاربرد را از آشپزخانه خود خارج کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا از فضای کمی که در آشپزخانه دارید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

وسیله‌هایی که بیشترین کاربرد را دارند، معمولاً باید در دسترس قرار داشته باشند. توجه داشته باشید که نظم دهی در قرار دادن لوازم کمک می‌کند تا آشپزخانه بهینه ‌تری داشته باشید تا تمامی لوازم مورد نیاز در دسترس شما باشند.

لازم به ذکر بوده که ابزارها و وسیله‌های تکراری می‌توانند فضای آشپزخانه را اشغال کنند در نتیجه برخی از لوازم که کاربرد مشابه‌ای دارند را می‌توانید تفکیک کنید و پرکاربردترین آن‌ها را در آشپزخانه خود نگه دارید. برای مثال لوازمی مانند چرخ گوشت، غذاساز، پلوپز و سرخ‌کن که دائماً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را در مکانی هایی قرار دهید که در دسترس نمی باشد و فضای شما را بیهوده اشغال نمی کنند

 

اصول چیدمان آشپزخانه کوچک + لوکسینه

 

کابینت‌های جادار معجزه‌ای برای آشپزخانه‌های کوچک!

بهتر است در طراحی کابینت‌های آشپزخانه خود به نکاتی که اشاره می‌کنیم توجه کنید چرا که معجزه ای برای ایجاد یک فضای مناسب در آشپزخانه شما می باشد. کابینت‌های جادار از ضروری‌ترین موارد در آشپزخانه‌های کوچک است تا فضایی فوق‌العاده با کارایی بالا داشته باشید.

سعی کنید از کابینت‌هایی برای آشپزخانه خود استفاده کنید که ارتفاع بسیار زیادی دارند و تمامی فضاهای بین کابینتی را پوشش می‌دهند. این اقدام به نظم دهی بیشتر در ظاهر آشپزخانه کمک می‌کند.

بهتر است وسایل برقی و تزیینی مانند ساندویچ ساز، آبمیوه‌ گیری و چرخ گوشت را در کابینت‌ها قرار دهید تا فضا را اشغال نکنند. طبقه‌بندی و قرارگیری مناسب این وسیله ها در کابینت‌ به مرتب بودن و تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک می‌کند و سبب می‌شود تا شما فضای بیشتری داشته باشید.

حتماً به نظم و چگونگی قرار‌گیری وسیله‌ها در کابینت‌ دقت کنید، بهتر است هر وسیله در جای خود باشد تا یک دید آراسته و تمیز داشته باشید و از فضای آشپزخانه خود لذت ببرید. با اعمال این نکات، آشپزخانه‌تان نه تنها زیبا و مرتب خواهد بود بلکه به شما امکان استفاده بهینه از فضا را نیز خواهد داد.

وسیله‌های ضروری و مناسب با آشپزخانه خود را خریداری کنید!

رید لوازم آشپزخانه بزرگ و جا‌دار برای بسیاری خوش‌آیند است اما قرار دادن این وسیله‌ها در یک فضای محدود، گاهی اوقات همان‌طور که فکر می‌کنیم، بهینه نیست و بهتر است از خریداری آن‌ها صرف نظر کنیم. به دلیل هزینه‌های بالا و اشغال فضای زیاد آشپزخانه، این ابزارها ممکن است نه تنها مقرون به صرفه نباشند بلکه فضای مفید آشپزخانه را نیز اشغال کنند.

بنابراین، توصیه می‌شود که سعی کنید وسایل خود را با توجه به نیازهایتان انتخاب و خریداری کنید. از خرید ابزارها و وسیله‌های بزرگ پرهیز کنید تا آشپزخانه‌ای با فضایی مناسب و کار آمد داشته باشید.

نظم دهنده‌ها همیشه یک ابزار کمکی در آشپزخانه شما هستند!

یکی از مواردی که در ایجاد نظم در آشپزخانه، چیدمان درست و اصولی کابینت‌ها تأثیر می‌گذارد بکار‌گیری انواع نظم دهنده‌ها می‌باشد. در گذشته تنها از نظم‌دهنده‌های معمولی برای نظم دهی بیشتر قاشق و چنگال‌ها به منظور مرتب‌سازی این دسته از خرده ریزها بکار گرفته می‌شد، اما امروزه نظم‌ دهنده‌های بسیاری طراحی شده‌اند که در مرتب کردن و قرار دادن هر وسیله ای درجای مشخص خود در آشپزخانه کمک می‌کنند. برای ایجاد نظم در آشپزخانه و دست یابی به فضای بیشتر می‌توانید از تجهیزات متنوع کابینت‌ها استند آشپزخانه و نظم دهنده آشپزخانه استفاده کنید.

این بار شلف‌ها نیز به چیدمان آشپزخانه کوچک شما کمک می کنند!

برای ایجاد دکوراسیون لوکس در آشپزخانه‌ی کوچک خود، می‌توانید از برخی نکات کلیدی و مؤثر طراحی فضا استفاده کنید؛ یکی از این نکات، استفاده ابزارهایی همچون شلف‌ها است. نصب شلف دیواری به شما این امکان را می‌دهد که از فضای محدود خود بر روی دیوار نیز به بهترین شکل استفاده کنید. در واقع یک دیوار خالی برای شما کاربردی ندارد و بدون استفاده باقی می‌ماند؛ اما با نصب شلف‌های زیبا و کاربردی، فضای بیشتری برای استفاده خواهید داشت.

جالب است بدانید که قرار دادن وسایل دکوری همانند انواع گلدان‌های طبیعی و گلدان تزئینی بر روی این شلف‌ها، علاوه بر افزایش جذابیت و زیبایی محیط، باعث بزرگ‌تر دیده شدن چیدمان آشپزخانه کوچک و ساده‌تان نیز می‌شود. این اقدام نه تنها ظاهری فوق‌العاده زیبا به آشپزخانه شما می‌بخشد، بلکه عملکردی بی‌نظیر برای نگهداری و نمایش وسایل ضروری دارد.

 

ایده های طلایی برای چیدمان آشپزخانه کوچک + لوکسینه

 

در نتیجه چیدمان آشپزخانه کوچک باید بدانید

مهم نیست که آشپزخانه‌ شما چه متراژی دارد، چرا که دست یابی به یک فضای مناسب اغلب بستگی به چگونگی چیدمان وسیله‌ها و استفاده از آن‌ها دارد. چرا که یک آشپزخانه‌ بزرگ نیز اگر با وسایل غیر ضروری چیده شود ممکن است به یک فضای شلوغ و نامرتب تبدیل شود که شما را در پیدا کردن وسیله‌های ضروری دچار مشکل می‌کند.

اگرچه با استفاده از وسایل مناسب و چیدمان صحیح، می‌توانید آشپزخانه‌ای کار آمد و زیبا داشته باشید که نه تنها به نیازهای شما پاسخ می‌دهد بلکه سبب افزایش زیبایی ظاهری آشپزخانه شما می‌شود.تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، نکاتی کلیدی برای چیدمان آشپزخانه‌ای کوچک می‌باشد، حال که کلید آن در دستان شما است زیبایی و کارایی را به آشپزخانه خود بی‌افزایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.