وبلاگ

تنقلات شب عید چی بخریم؟

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکسینه

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سال نو و عید نوروز، خوراکی‌ها و تنقلات شب عید است. از شیرینی و آجیل گرفته تا انواع دسرها و غذاهایی که ممکن است در طول سال و تنها به بهانه‌های مختلف تهیه و مصرف شوند. با آمدن فصل بهار همه ما ایرانی‌ها تلاش می‌کنیم تا بهترین خوراکی‌ها و مواد غذایی را برای تعطیلات و مهمان‌های نوروزی خود تدارک ببینیم. ممکن است در شهرهای مختلف ایران و با توجه به آداب و رسوم خاص آن منطقه، تنقلات و خوراکی‌های خاصی تهیه و آماده شود. برای مثال در برخی مناطق گیلان درست کردن نوعی حلوای گیلانی به عنوان شیرینی رایج است یا در قزوین رسم دارند برای ایام عید نان چایی، پادرازی و باقلوای مخصوص قزوین درست کنند. شما با توجه به آدام رسوم منطقه یا بر اساس علایق و سلایق خود می‌توانید از تنقلات و خوراکی‌های متعدد و متنوعی در عید نوروز از مهمان‌های خود پذیرایی نمایید.

 

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکسینه

 

تنقلات طبیعی عید نوروز

قیسی و برگ زرد آلو

برگه زرد آلو طعم بسیار خاص و خوشمزه‌ای دارد و همچنین خواص آن نیز بی‌شمار است ؛ به همین علت در تنقلات شب عید از دیرباز تا کنون جایگاه ویژه‌ای دارد. این برگه‌ها را می‌توانید داخل آجیل عید یا در ظروف تنقلات خوری یا اردوخوری برای مهمان‌های خود سرو نمایید.

آلو و لواشک

لواشک از میوه‌های مختلفی نظیر سیب، آلو، کیوی، زردآلو، گوجه سبز و غیره درست می‌شود و می‌تواند با توجه به سلیقه به صورت شیرین، ترش یا ملس آماده شود. درست کردن لواشک کار چندان سختی نیست؛ بنابراین می‌توانید خودتان در منزل نیز به راحتی اقدام به درست کردن لواشک کنید یا آن را به صورت آماده از مغازه و خشکبار فروشی ها خریداری نمایید و سپس در اندازه‌های کوچک برش داده و در کنار آلبالو خشک و سایر تنقلات دیگر قرار داده و از مهمانان خود در مراسم دید و بازدید عید، پذیرایی نمایید.

میوه خشک یا چیپس میوه

میوه خشک از جدیدترین و پرطرفدارترین تنقلات شب عید می‌باشد که در قنادی‌ها به فروش می‌رسد. میوه خشک را نیز می‌توانید در منزل به کمک دستگاه میوه خشک کن و یا حتی شوفاژ و بخاری در منزل به راحتی درست نمایید. چیپس میوه خاصیت فراوانی دارد و به میز پذیرایی شما از مهمانانتان تنوع و نشاط خاصی می‌بخشد به ویژه اگر میوه‌ها را به نحوی خاص و دلپذیر در ظروف پذیرایی بچینید و روی میز قرار دهید.

انواع آجیل

وجود آجیل در میان تنقلات شب عید بسیار مرسوم و رایج است. آجیل‌ها طیف وسیعی از خوراکی‌ها را تشکیل می‌دهند و به دلیل مواد مغذی که دارند، برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفید و سودمند هستند. از متداول‌ترین نوع آجیل عید به انواع تخمه ( تخمه کدو، تخمه ژاپنی، تخمه آفتاب گردان)، بادام درختی، بادام هندی، بادام زمینی، فندق، پسته، نخود، کشمش، توت سفید و انجیر خشک می‌توان اشاره نمود.

 

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکسینه

 

شیرینی‌های ایرانی در کنار تنقلات شب عید

در کنار تنقلاتی که بیان شد، از شیرینی‌های سنتی و آبنبات‌ها و حبه های میوه نیز برای پذیرایی از مهمانان در ایام نوروز استفاده می‌شود. با توجه به اینکه سال 1403 با ایام ماه مبارک رمضان یکی شده است، می‌توان از زولبیا و بامیه نیز به عنوان شیرینی‌های مشهور و خوشمزه در این ایام، از مهمانان پذیرایی نمود. انواع شیرینی‌ها را می‌توانید از قنادی تهیه کرده یا در منزل اقدام به درست کردن آن‌ها نمایید و سپس در ظروف شیرینی خوری مناسب به نحوی زیبا چیده و آن را روی میز عسلی خود قرار دهید و در کنار تنقلات شب عید با انواع شیرینی ها نیز از مهمانان خود پذیرایی نمایید.

پشمک از تنقلات سنتی و قدیمی عید نوروز

تنوع پشمک‌ها امروزه بسیار زیاد شده است اما اصالت پشمک به شهر زیبا و قدیمی یزد بر می‌گردد. البته لازم به ذکر است که درست کردن این خوراکی خوشمزه و شیرین بسیار راحت اسان است و می‌توانید به کمک مواد اولیه ساده و در دسترس آن را به راحتی در رنگ و شکل‌های دلخواه درست کرده و در دید و بازدید عید از مهمان‌های نوروزی خود پذیرایی نمایید.

گز اصفهان و کرمان

از معروف‌ترین سوغاتی‌های شهر اصفهان و کرمان به گز آردی یا گز ساده در طعم‌های گردویی و پسته‌ای می‌توان اشاره نمود. این شیرینی خوشمزه و خاص را می‌توانید در کنار چای یا حتی به تنهایی میل نمایید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. می‌توانید گز را با توجه به نوع بسته بندی در ظروف مخصوص برای مهمان خود سرو نمایید.

 

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکسینه

 

خرما و رطب

خرما به دلیل آنکه دارای قند طبیعی است، برای بسیاری از بزرگ ترها و حتی افرادی که به دیابت دچار هستند، مناسب می‌باشد؛ از این رو برای آنکه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نیز از شیرینی و تنقلات شب عید‌ بی نصیب نمانند، پیشنهاد می‌شود خرماهای تازه و خوشمزه‌ای تهیه نموده که ظاهر سالم و تمیزی دارند و آن‌ها را در ظرف خرما خوری برای مهمانان خود به همراه یک لیوان چای گرم سرو نمایید و از هم صحبتی با عزیزان خود نهایت لذت را ببرید و خاطرات ماندگار و شیرینی را از هم نشینی با بزرگان جمع بسازید.

باسلوق گردویی از قدیمی‌ترین تنقلات شب عید

یکی از سنتی‌ترین و محبوب‌ترین تنقلات عید، باسلوق گردویی است که در ترکیب آجیل شب عید نیز می‌توانید آن را پیدا کنید. درست کردن باسلوق نیز بسیار راحت است و نیازی به فر یا ماکروفر ندارد، از طرفی مواد اولیه آن نیز بسیار ساده و در دسترس است؛ همین موضوع موجب شده تا باسلوق در دسته تنقلات محبوب خانگی قرار بگیرد.

می‌توانید باسلوق‌های گردویی آماده شده خود را روی آجیل قرار داده یا در ظروف مخصوص و زیبا مثل رولت خوری به نحوی زیبا بچینید و سپس از مهمانان نوروزی خود در سال جدید پذیرایی کنید. باسلوق را می‌توانید در کنار یک لیوان چای گرم ایرانی میل کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

پاستیل و مارشمالو

می توانید این تنقلات محبوب به ویژه برای کودکان را از به صورت شرکتی، تهیه نمایید یا در منزل به کمک پودر ژله آماده خودتان درست کنید که از سلامت و تازه بودن آن اطمینان بیشتری داشته باشید. می‌توانید پاستیل یا مارشمالو را به شکل‌های مختلفی درست کنید و سپس آن را در ظرف تنقلات خوری برای مهانان نوروزی خود سرو نمایید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.