وبلاگ

نکات مهم که قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال باید بدانید

خرید سرویس قاشق و چنگال عمده

یکی از لوازمی که وجود آن در هر آشپزخانه‌ای لازم و ضروری است، سرویس قاشق و چنگال است که علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی و جلوه خاصی هم دارد. اما در تهیه و خرید این وسیله ضروی باید به یک سری نکات توجه داشته باشید تا در نهایت خریدی به صرفه داشته و بتوانید برای طولانی مدت از این سرویس استفاده نمایید. امروزه در بازار انواع مختلفی از این سرویس‌ها دیده می‌شوند که علاوه بر رنگ و جنس، طراحی‌های متفاوتی دارند، برخی از این سرویس‌های قاشق و چنگال به قدری زیبا و خاص طراحی شده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند و آن‌ها را مستقیما به سوی خرید، سوق می‌دهد بدون آنکه به نکات کلیدی و مهمی توجه داشته باشند؛ از این رو با ما همراه باشید تا فاکتورها و نکات مهمی که باید در حین خرید این سرویس به آن توجه داشته باشید را برای شما عزیزان بیان نماییم.

 

خرید سرویس قاشق و چنگال عمده

 

آشنایی با انواع قاشق و چنگال

افراد با توجه به نوع غذایی که می‌خورند از قاشق و چنگال خاصی استفاده می‌کنند. در واقع قاشق و چنگال‌ها هر کدام با هدف خاصی طراحی و تولید شده‌اند. در زمان‌های گذشته قاشق‌ها از سنگ، چوب یا استخوان ساخته می‌شدند اما به مرور قاشق‌های فلزی نظیر طلا، نقره و فولاد جایگزین قاشق و چنگال‌های قدیمی شدند. به همین علت یکی از نکاتی که در هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال باید به آن توجه داشته باشید، متریال و موادی است که این سرویس از آن ساخته شده است. در ادامه قصد داریم شما را با انواع قاشق و چنگال‌هایی که برای خوردن مواد غذایی مختلف مناسب هستند، آشنا کنیم.

  • قاشق چای خوری یا tea spoon: اندازه این قاشق‌ها مشابه با قاشق‌های پیمانه‌ای برای جاادویه ای‌ها و پیمانه مناسب برای چای است. از این قاشق برای هم زدن شیر، خامه، قهوه یا شکر در نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.
  • قاشق سوپ خوری یا soup spoon: اغلب این قاشق‌ها از جنس سرامیک بوده و برای مصرف سوپ ساخته شده‌اند. سوپ معمولا در کاسه‌های عمیق و پهن‌تر از مدل‌های دیگر سرو می‌شود تا از ریختن محتویات آن روی زمین جلوگیری شود، قاشق سوپ خوری نیز حالت عمیق‌تر و پهن‌تری نسبت به قاشق‌های دیگر دارد.
  • قاشق دسر یا dessert spoon: این قاشق‌ها طراحی نوک تیزتزی نسبت به قاشق‌های معمولی دارند که به راحت‌تر برداشتن و خوردن دسرهایی مثل بستنی، پودینگ، کارامل و غیره کمک می‌کند.
  • قاشق مخصوص نوشیدنی یا beverages spoon: این قاشق‌ها دسته‌های بلندی دارند و برای هم زدن نوشیدنی‌های مختلفی که در لیوان‌های بلند سرو می‌شوند، مناسب هستند.
  • قاشق بچه یا baby spoon: این قاشق برای کودکانی که به تازگی غذا خوردن را شروع کرده‌اند، طراحی شده است. جنس قاشق مناسب برای کودکان نیز اهمیت زیادی دارد و بهتر است این قاشق از جنس سیلیکون یا پلاستیک با کیفیت باشد.

 

راهنمای کامل خرید سرویس قاشق و چنگال

 

راهنمای کامل خرید سرویس قاشق و چنگال!

انتخاب جنس سرویس از جمله فاکتورهای بسیار مهم است، زیرا این محصولات به صورت مستقیم برای غذا خوردن کاربرد داشته؛ از این رو در سلامت شما تاثیرگذار است. اگر از قاشق و چنگال‌هایی با متریال نا مناسب و بی‌کیفیت استفاده کنید، نه تنها ممکن است طعم و مزه غذاها به خوبی احساس نشود؛ بلکه می‌تواند منجر به مسمومیت شما شود. به همین علت در ادامه به 6 نکته مهمی که پیش از خرید سرویس قاشق و چنگال باید به ان توجه داشته باشید، اشاره شده است:

خرید سرویسی از جنس استیل!

یکی از بادوام‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای خرید این سرویس، جنس استیل است. این مدل با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد، برای استفاده روزانه نیز کاملا مناسب می‌باشد. البته لازم است سرویسی را انتخاب نمایید که در متریال آن علاوه بر استیل حدود 10 درصد از نیکل به منظور جلوگیری از زنگ زدگی استفاده شده باشد. پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از این موضوع یک آهن ربا همراه خود داشته باشید، اقلام نامرغوب به راحتی آهن ربا می‌چسبند، این در حالی است که نیکل مانع از جذب آهن ربا به قاشق یا چنگال می‌شود.

سرویس قاشق و چنگال فورج بخرید!

روشی تحت عنوان فورج به تازگی در صنعت تولید انواع محصولات خانگی توجه زیادی از افراد را به خود جلب نموده است. در این روش برای فرم دادن ورقه‌هایی با ضخامت کم از روش دستی استفاده می‌شود که در نهایت محصولی با ضخامت کم تولید می‌شود که در برابر فشار و حرارت به سرعت تغییر شکل می‌دهد. اما اگر از آلیاژی سخت‌تر و ضخیم‌تر در ساخت سرویس قاشق و چنگال با این روش استفاده شود، احتمال آسیب و شکنندگی کاهش پیدا می‌کند.

به نوع صیقل خوردن سرویس توجه کنید!

از دیگر فاکتورهای مهم قبل از خرید سرویس قاشق و چنگال، میزان صیقلی بودن تمیز و حرفه‌ای آن است. هرگونه زبری و عدم تمیزی روی سطح قاشق و چنگال به عنوان یک نقص شمرده می‌شود. همچنین خرید سرویس بسیار صیقلی نیز توصیه نمی‌شود؛ چرا که ممکن است از مواد شیمایی و رنگ برای جلای بیشتر محصول استفاده شده باشد.

سرویس قاشق چنگال مات یا براق؟

سرویس قاشق و چنگال اغلب در دو نوع آینه‌ای یا براق که روکش بسیار صیقلی دارند و نوع مات طراحی و تولید می‌شوند. بیشتر متخصصین در این حوزه، خرید سرویس مات را مناسب‌تر از نوع براق می‌دانند؛ چرا که کمتر مستعد جای انگشت و لکه هستند و همچنین از نظر زیبایی شناسی دلپذیرترند.

 

خرید عمده سرویس قاشق و چنگال اینترنتی

 

تعداد قطعات موجود در سرویس

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال باید مدنظر قرار دهید، تعداد قطعات هر سرویس است. لازم است پیش از هر چیز با تعداد اقلام کافی و متناسب با نیاز خود آشنایی داشته باشید و تعداد مهمان‌هایی که ممکن است به منزل شما بیایند را حساب کنید و بر این اساس، سرویس خود را خریداری نمایید.

توجه به برند!

آخرین نکته کلیدی برای سفارش و خرید قاشق و چنگال، خرید از برندهای معتبر و شناخته شده است. این موضوع کمک می‌کند تا در قبال هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، جنس مرغوب و باکیفیتی را دریافت نمایید. همچنین در پایان پیشنهاد می‌شود حتما از یک جاقاشق و چنگال سرامیکی یا جا قاشق چنگال چوبی مناسب برای نگهداری از سرویس خود استفاده نمایید. این کار به نظم دهی و همچنین نگهداری طولانی مدت سرویس کمک می‌کند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.